top of page

שאלת השאלות - כל מה שרצית לדעת על תפירה - חלק א'

מה ההבדל בין אקרילן להולופיל?

אקרילן הוא סיב סינטטי המשמש לייצור אריגים. אנחנו משתמשים באקרילן תפזורת לרוב למילוי נחשושים כריות ובובות על מנת ליצור נפח ועדיין תישאר הרכות.

יתרונות - זמינות, ניתן למצוא אותו בהרבה מקומות בארץ.

חסרונות- האקרילן מגיע גושי וכדי לתת לו צורה חדשה צריך לפתוח אותו מה שגוזל זמן ולפעמים אף נותן מראה גושי ולא אחיד של מילוי. לאחר כביסה האקרילן מחדש את צורתו ואף נעשה גושי יותר בפיזור מחודש ומכווץ יותר מה שמשנה את צורת המילוי הראשונית.

הולופיל הוא סיב סינטטי ואנטי-אלרגני חלול התורם לגמישותו ומתאים במיוחד לאלו הסובלים מאלרגיה או לתינוקות וילדים וגם הוא נמכר בתפזורת ומיועד בעיקר למילוי בובות בזכות היותו גמיש ורך.

יתרונות - גמיש מאוד ואין צורך לפתוח אותו כדי לחדש את צורתו, מתאים את עצמו לסביבה שלו ונותן מראה אחיד של מילוי.

הוא רך ומתאים למילויים של מוצרים הנתפרים לתינוקות. המילוי איתו מהיר ונוח בהרבה מאשר עם אקרילן. לאחר הכביסה הוא משנה את צורתו מעט אך ניתן בקלות להחזירו למצב המילוי הראשוני.

חסרונות- לא קל למצוא בארץ אבל קיימים מספר ספקים שמחזיקים אותו.


מה מומלץ לתחום הטקסטיל לתינוקות?

לפני כמעט עשור היה ניתן למצוא בארץ בעיקר אקרילן בתפזורת למילוי כריות ונחשושים למיניהם, כיום ניתן גם להשיג את ההולופיל במספר מקומות בארץ.

ההמלצה שלי היא לעבוד עם הולופיל, מכיוון שהוא גמיש יותר, נוח יותר למילוי ולא משנה את צורתו לאחר הכביסה.

מחירם של האקרילן וההולופיל זהה ולכן אין שיקול מה יותר חסכוני, אך אם נסתכל על זמן העבודה עם אקרילן מול זמן העבודה עם הולופיל - אין ספק שההולופיל מנצח!



bottom of page